Monday, May 25, 2009

The Divine Master di Konti.


Inilah kumpulan Divine Master...sewaktu berkunjung ke konti...Mereka ini semua berasal dari Mambakut, Sabah. Lotter, anak muda berusia 26 tahun ini tidak hilang seperti disangka, sebaliknya dia masih melunaskan tanggungjawab sebagai anak seni walaupun penglibatan dirinya masih boleh dibilang dengan jari.Anak sulung daripada enam beradik ini rupa-rupanya bukan kosong, sebalik terisi dengan kemunculan The Divine Masters (TDM), sebuah kumpulan berpaksi kepada alunan irama rock alternatif. Kalau Lotter nekad membuat keputusan itu, barangkali ada kata-kata sinikal yang mengaitkan pemilik nama lengkap ini, Lotter P. Edwin Edin berjauhan hati dengan keadaan kurang membahagiakan diri.

Paling menarik, Lotter yang memegang takhta sebagai vokalis sebenarnya mengundang tiga adiknya; Lister berusia 24 tahun, Luther, (23) dan Leill Petrus Edwin Edin (18) yang mempunyai skil bermain alat muzik untuk bergabung, lantas meredah onak cabang seni yang tidak berkesudahan. Antara lagu-lagu yang sudah disiapkan dalam album ini adalah Di Sampingmu, Fell In Love, She's Gone dan Merpati.

Menurut lotter, lagu-lagu ini dihasilkan sepenuhnya oleh mereka serta ia juga mengambil masa selama tiga bulan untuk disiapkan termasuk proses rakaman. Mereka rakamkan lagu-lagu ini di sebuah studio di Damansara. Pengalaman merakam lagu memang payah pada awalannya, namun lama-kelamaan mereka berjaya atasi kesulitan itu. Lagu Di Sampingmu sekarang sudah dimainkan di beberapa stesen radio tempatan. Tahniah kepada Lotter yang berani menubuhkan kumpulan untuk menyambung impiannya dalam bidang nyanyian.

No comments:

Post a Comment