Monday, June 22, 2009

Semi Final PGT - Cabaran 1: Kenduri Kampung

Inilah antara aksi-aksi cabaran para Gadis dan Teruna yang bertungkus-lumus seawal 7 pagi bagi menjayakan majlis kenduri kahwin puteri sulung Tuan Haji Sundari di Kampung Endah, Banting. Semuanya menunjukkan prestasi yang begitu cemerlang sekali hinggakan juri naik pening nak bagi markah.
Dari membasuh pinggan mangkuk...hinggalah membasuh kuali, kawah dan segala yang perlu dibasuh, semuanya mereka buat dengan penuh gembira dan ceria.

Potong-memotong pun serahkan saja pada mereka. Pendek kata, orang kampung memang duduk goyang kaki aje sebab semua kerja dah pun mereka bereskan. Sambil-sambil tu, boleh la intai-intai calon menantu...ramai tuuuuuu! Jenuh nak pilih...

Tak kurang juga yang tunjukkan kemahiran memasak, walaupun rata-rata antara mereka ni...kali pertama pegang sudip besar. Apapun, semuanya sangat seronok menimba pengalaman yang tak mungkin akan dapat di kenduri-kenduri lain.
Emmmm...DJ Syed dan DJ Fairuz pun sibuk nak menyelit sama.

Yang ni pulak...kukur kelapa, tapi cara moden la sebab guna mesin. Bagus jugak budak-budak ni, lepas kukuq nyok...perah santan pulak! Memang menantu mak!
Pendek kata, mereka memang seronok sangat menjalankan tugasan dalam cabaran pertama Pencarian Gadis & Teruna SELANGORfm peringkat Separuh Akhir ni. Walaupun penat tapi kepenatan tu tak terasa bila sama-sama buat kerja dengan hati yang ikhlas...

No comments:

Post a Comment