Monday, June 22, 2009

Semi Final PGT - Cabaran 1: Kenduri Kampung

Setelah berpenat-lelah...peluh pun dah membasahi baju, maka berakhirlah tugasan mereka untuk cabaran yang pertama.
Peserta PGT tekun mendengar taklimat dari KBR SELANGORfm, Puan Salbiah Sharif
Dalam pukul 2.30 petang, ketika majlis persandingan berlansung, majlis kenduri ini diserikan lagi dengan kehadiran ADUN Tanjung Sepat, YB Dato' Dr Karim Mansor. Selain dari meraikan pasangan mempelai, kehadiran YB Dato' juga adalah untuk meraikan para peserta PGT ini. Terima kasih YB Dato'....PGT bergambar kenangan bersama YB Dato' Dr Karim Mansor serta Pengarah Penyiaran Selangor...Encik Isamudin Ahmad, KBR SELANGORfm...Puan Salbiah Sharif dan Penerbit Penyelaras PGT...Hamidah Aris.
Inilah pemenang cabaran pertama PGT kategori Gadis, Nasmila Manakala kategori Teruna disandang oleh Hafiz.
....dan ini pula, tuan rumah yang menerima menantu, Tuan Haji Sundari dan isteri. Berseri-seri mukanya sebab hati gembira pertama kali dapat menantu, diserikan pula majlisnya dengan gadis-gadis ayu dan teruna-teruna tampan PGT...ewah!


Ini pula...pengantin yang diraikan, Nor Rasidah & Mohd Hazmin. Cukup berseri dengan persalinan rona hijau, warna kegemaran penerbit PGT...Azura Basir!
Ada juga PGT yang ambil kesempatan menepung tawar pasangan mempelai, bukan apa...saja nak ambil berkat! Contohnya Rizal ni...ha tabur jangan tak tabur dik....
Gembira sungguh PGT ni berkampung di Kampung Endah, Banting. Ada yang kali pertama rasa bergaul dengan masyarakat Jawa...dan kali pertama makan masakan jawa yang sememangnya sedap-sedap!

No comments:

Post a Comment